„Koja li je godina?“ – zapitali su se iz Udruženja potrošača Efektiva, na čijoj je stranici podeljena fotografija losiona za telo preporučenog u sklopu akcije jednog supermarketa.
Njegova cena je sa 669 dinara spuštena na 345 što zvuči kao super ponuda u momentu kad sve poskupljuje preko noći i svi se trude da prođu što jeftinije. Međutim, čisto je bacanje para ako proizvod kupljen na akciji zapravo možete samo da bacite.
Koja li je godina? pic.twitter.com/XTGaFtF3FK
— Udruženje potrošača EFEKTIVA (@UBKEFEKTIVA) October 16, 2022
Naime, na ovom je na poleđini navedeno da upotrebljiv do septembra 2021. godine, što znači da mu je rok trajanja istekao pre više od godinu dana.
„Ti artikli svakako nemaju rok trajanja. Imaju PAO simbol, naš zakon je promenjen pre 3 godine. Rok vredi tek nakon otvaranja. Ovo je stara zaliha“, naveo je neko u komentaru, ali čak i u tom slučaju, mnogi ne bi bili spremni da rizikuju.
PAO simbol je oznaka koja daje rok upotrebe nakon otvaranja – ukoliko na pakovanju, na primer, piše 12M, to znači da je proizvod najbolje iskoristiti u roku od 12 meseci nakon otvaranja. Ne vidimo šta piše na ovom losionu, ali sigurno da postoji razlog zašto je naznačeno da je „upotrebljiv do septembra 2021.“ i da se korišćenje ne preporučuje nakon toga.
Losioni, i uopšte kozmetika, ne traju večno, a ako predugo stoje mogu da postanu nedelotvorni, ili čak da izazovu neželjenu reakciju kože.